I'm leaving for the sun and the moon and the ocean

Idag är det exakt  8 dagar kvar tills jag sätter mig på flyget som ska ta mig till Bangkok, Thailand. Det enda som kan beskriva det jag känner nu är; nervositet och längtan.
Nervös över flygningen med Aeroflot (flygbolaget som toppar alla listor i flest krascher och incidenter under de senaste femton åren, high five!) Nervös över hur det kommer vara att klara sig helt på egen hand. Nervös över hur det kommer bli att resa med mitt lilla gäng.
Längtan efter att överleva Moskvas flygplats (den som gud glömde) och flygningen ner till Thailand. Längtan efter att få komma ut ur flygplanet och känna den välbekanta värmen slå emot en. Längtan efter första gången jag går ner till stranden och doppar fötterna i havet. Längtan efter att efter en månad inse att jag faktiskt har mer än hälften kvar. Längtan efter att bestämma själv och klara mig på egen hand. Längtan att få komma bort och försvinna ett tag. Längtan efter lite frihet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0