Soul

Lucia börjar lida mot sitt slut och även i år har jag fått vara utan ett Luciatåg. Jag tycker så mycket om stämnigen i kyrkan med alla tända ljus och förväntasfulla människor. Nästa år ska jag se till att släpa mig till domkyrkan och sätta mig längst fram.
Jag vet inte riktigt om jag tycker att rätt tjej vann heller, det fanns några andra som nog skulle ha fyllt upp rollen bättre. Men det är lite svårt för mig att veta när jag bara sett dem på kort och inte live.
I morse blev jag väckt av att pappa ringde och sa att frukosten stod på bordet. Efter en kvarts snooze gick jag upp och möttes av ett bord uppdukat med mumsig frukost, julmusik och massor med tända ljus. Tack familyn, puss på er.

Jag har gjort en lista, den heter "Saker som gör mig galen - jobbet".  Just nu är den åtta punkter lång och ska förhoppningsvis fyllas på efter morgondagen. Det finns många situationer på mitt jobb som kan driva mig till vansinne men för att listan inte ska bli allt för lång ska jag endast välja ut mina favoriter. Som sagt, imorgon.
Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0